×

Change Language

FI EN
×
×

Ryhmäliikunta

Ryhmäliikunta

Liiku ja kohota kuntoa turvallisesti ammattitaitoisten fysioterapeuttien ohjaamissa ryhmissä!

  • Aamupäiväcircuit senioreille: Kiertoharjoittelua, joka suunnattu senioreille. Ryhmässä hyödynnetään HUR-kuntosalilaitteita, jotka toimivat portaattomasti ilmavastuksella
  • Kuntosalicircuit: Kiertoharjoittelua, jossa hyödynnetään HUR-kuntosalilaitteita ja kehon omaa painoa. 
  • Äijäcircuit Oma kuntosaliryhmä miehille.
  • VOITAS eli voima- ja tasapainoryhmä on tarkoitettu ikäihmisille, joiden itsenäinen selviytyminen arjessa on vaikeutunut. Lihasten käyttäminen ja harjoittelu edistää laaja-alaisesti terveyttä, lisäävät liikkumisvarmuutta ja ehkäisevät kaatumisia. Ryhmässä toimiminen virkistää myös mieltä ja ehkäisee muistihäiriöitä. Ennen harjoittelua tehdään jokaiselle osallistujalle esitietokysely, testataan liikkumiskyky ja laaditaan niiden perusteella yksilöllinen ohjelma. Harjoituskerta kestää 60 minuuttia sisältäen alkuverryttelyn, harjoitusosion ja loppujäähdyttelyn. Voimaharjoittelussa kuormitusta lisätään säännöllisin väliajoin ja tasapainoharjoittelussa vaikeutta lisätään tasapainon harjaantuessa. Harjoitusjakson lopussa tehdään lopputestaukset palautteineen sekä ohjataan jatkoharjoitteluun.
  • Liikunta ja kehonhuolto raskausaikana:

    Ryhmä on pienryhmä ja tarkoitettu odottaville, raskaana oleville naisille. Ryhmään voit osallistua missä vaiheessa vain raskautta. Mikäli raskaudessasi on jotain poikkeavaa ja mietit, voisitko osallistua ryhmään, voit kääntyä puoleeni tai kysyä asiaa lääkäriltäsi.

    Ryhmässä saat tietoa sekä käytännön harjoituksia mm. lantionpohjalihasten tunnistamisesta, harjoittamisesta sekä rentouttamisesta. Miten keho muuttuu raskauden aikana ja mitä kannattaa huomioida liikunnan ja harjoitteiden suhteen. Millaista liikuntaa ja millaisia harjoitteita voit tehdä raskauden eri vaiheissa. Saat mukaasi hyvät treeniliikkeet sekä paljon muuta hyöyllistä tietoa.

    Varaa tunnille mukaan rennot vaatteet, joissa on hyvä liikkua sekä iloinen mieli. Ohjaajana toimii äitiysfysioterapeutti – kätilö. Tervetuloa mukaan!

  • Kuinka palaudun synnytyksestä?:

    Ryhmä on pienryhmä ja tarkoitettu synnyttäneille äideille. Ryhmään voi osallistua jälkitarkastuksen jälkeen. Vauvan voit ottaa mukaan ja tunnin aikana sinulla on mahdollisuus hoitaa /syöttää vauvaa, hänen tarpeidensa mukaan.

    Ryhmässä saat tietoa ja käytännön harjoituksia mm. lantionpohjalihasten tunnistamisesta, harjoittamisesta sekä rentouttamisesta. Saat tietoa synnytyksen tuomista kehon muutoksista sekä vatsalihas erkaumasta ja - harjoitteista. Kuinka aloittaa liikunta synnytyksen jälkeen ja mitkä ovat sopivia liikuntamuotoja. Harjoitukset ja liikkeet suunnitellaan ja progressoidaan sinulle sopiviksi. Saat vinkkejä ergonomiaan, ohjausta vauvan / lapsen käsittelyyn sekä paljon muuta hyödyllistä tietoa ja vinkkejä.

    Varaa tunnille mukaan rennot vaatteet, joissa on helppo tehdä harjoitteita sekä rutkasti rentoa mieltä. Ohjaajana toimii äitiysfysioterapeutti – kätilö. Tervetuloa rohkeasti mukaan!

 

Tutustu hinnastoon

Hinnastoon