×

Change Language

FI EN
×
×

Äitiysryhmät


Liikunta ja kehonhuolto raskausaikana

Ryhmä on pienryhmä ja tarkoitettu odottaville, raskaana oleville naisille. Ryhmään voit osallistua missä vaiheessa vain raskautta. Mikäli raskaudessasi on jotain poikkeavaa ja mietit, voisitko osallistua ryhmään, voit kääntyä puoleeni tai kysyä asiaa lääkäriltäsi.

Ryhmässä saat tietoa sekä käytännön harjoituksia mm. lantionpohjalihasten tunnistamisesta, harjoittamisesta sekä rentouttamisesta. Miten keho muuttuu raskauden aikana ja mitä kannattaa huomioida liikunnan ja harjoitteiden suhteen. Millaista liikuntaa ja millaisia harjoitteita voit tehdä raskauden eri vaiheissa. Saat mukaasi hyvät treeniliikkeet sekä paljon muuta hyöyllistä tietoa.

Varaa tunnille mukaan rennot vaatteet, joissa on hyvä liikkua sekä iloinen mieli. Ohjaajana toimii äitiysfysioterapeutti – kätilö Jonna Joukanen. Tervetuloa mukaan!



Kuinka palaudun synnytyksestä?

Ryhmä on pienryhmä ja tarkoitettu synnyttäneille äideille. Ryhmään voi osallistua jälkitarkastuksen jälkeen. Vauvan voit ottaa mukaan ja tunnin aikana sinulla on mahdollisuus hoitaa /syöttää vauvaa, hänen tarpeidensa mukaan.

Ryhmässä saat tietoa ja käytännön harjoituksia mm. lantionpohjalihasten tunnistamisesta, harjoittamisesta sekä rentouttamisesta. Saat tietoa synnytyksen tuomista kehon muutoksista sekä vatsalihas erkaumasta ja - harjoitteista. Kuinka aloittaa liikunta synnytyksen jälkeen ja mitkä ovat sopivia liikuntamuotoja. Harjoitukset ja liikkeet suunnitellaan ja progressoidaan sinulle sopiviksi. Saat vinkkejä ergonomiaan, ohjausta vauvan / lapsen käsittelyyn sekä paljon muuta hyödyllistä tietoa ja vinkkejä.

Varaa tunnille mukaan rennot vaatteet, joissa on helppo tehdä harjoitteita sekä rutkasti rentoa mieltä. Ohjaajana toimii äitiysfysioterapeutti – kätilö Jonna Joukanen. Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä